Monday, December 12, 2011

i-City @ Shah Alam




Last week, saya bersama famili berkesempatan berkunjung ke pusat percutian keluarga I-City @ Shah Alam.
Pusat percutian moden yang dibangunkan oleh kerajaan negeri Selangor ini terletak berdekatan dengan Uitm Shah Alam dan Pusat bandar Seksyen 7 Shah Alam.

Taman yang dipenuhi dengan pokok lampu berwarna warni
Taman yang dipenuhi dengan pokok-pokok lampu yang berwarna warni ini cukup mengujakan para pengunjungnya. Pokok-pokok yang pelbagai warna dan bentuk dapat dilihat disini. Walaubagaimanapun sewaktu kunjungan saya di i-city @ shah alam ini, pengunjung yang terlalu ramai menghadkan pergerakan saya & famili. Tak de tempat untuk duduk berehat dan keadaan sekitar yang agak lembab selepas hujan menyebabkan ketidakselesaan kami sekeluarga.


Snowalk yang menarik minat anak-anak
Tempat yang menarik minat anak-anak saya ialah SNOWALK.. Rumah salji..Memang menarik tetapi pengunjung yang terlalu ramai menimbulkan ketidakselesaan pada saya untuk masuk ke snowalk ini. Jadi... janji dibuat kepada anak-anak untuk datang lagi ke snowalk ini....bila...??...tunggu..?? Apa nak risau...kami pun bukannya tinggal jauh sangat dari I-City...
Bila dah berjanji ...apa lagi jom balikkk....nanti kami datang lagi ye...
Untuk makluman semua...masuk ke i-city ni tak dikenakan bayaran..cuma bila naik kereta caj per entry ialah RM10 bila masuk dari 6pm - 6 am. walaupun seminit jer masuk...nak untung  datang  la ramai-ramai ke I-city dengan berkongsi kereta...Klu nak murah lagi caj parking RM1 bila masuk dari 6am - 6pm..tapi tak dapat la tengok lampu...he..he..
Next week mesti kena datang lagi...coz dah janji dengan anak-anak nak masuk snowalk....mmph....

2 comments:

  1. wah bestya....saya baru nak gi this weekend dari johor....tau tak mana homestay yg berdekatan...

    ReplyDelete
  2. banyak homestay dah penuh...coz school holidays..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails