Tuesday, December 27, 2011

KEBUN BUAH-BUAHAN - NIKMAT TERSENDIRI

Pada musim cuti persokolahan ini, saya berkesempatan balik kampung selama beberapa hari di Taiping Perak. Seperti yang kita semua maklum di zaman persokolahan lagi..Taiping merupakan tempat taburan hujan yang paling tinggi di semenanjung malaysia.
Pada kesempatan ini juga saya tidak melepaskan peluang berkunjung ke kebun buah-buahan yang telah ayah saya usahakan sejak saya masih kecil. tidak mengecewakan...dan tepat pada masanya...sekarang ialah musim buah-buahan bro...
Pokok dokong yang sarat dengan buah
Macam-macam ada...!!! Inilah yang lebih tepat dikatakan bila berkunjung ke kebun ayah saya ni...Semua pokoknya berbuah...pelbagai jenis buah-buahan tempatan antaranya Dokong, langsat, rambutan , pulasan, ciku, manggis dan cempedak ....cuma pokok durian saja yang tidak menjadi pada kali ini....
Paling nikmat jika kita dapat memetik buah-buahan ini dan terus makan...mmmmph...terus dari ladang masuk kedalam perut...fresh...fresh...fresh....nikmat yang tak semua orang boleh menikmatinya...
Saya pun sekarang ni sejak tinggal di klang Valley dah jarang-jarang menikmati buah-buahan yang fresh dan masih mengekalkan rasanya yang semulajadi...

Nak tengok buah-buah apa yang ada.......

Buah pulasan...macam buah rambutan
Tapi buah pulasan ni lebih sedap dari rambutan

Ciku pun ada...ciku madu
digoreng lagi sedappp...cempedak

Tak sempat saya nak ambil gambar manggis,rambutan dan lain2....bateri plak dah bagi warning....jadi ni jer la gambar yang ada.....bestnya balik kampung ye....jumpa lagi...

Tuesday, December 13, 2011

SNOWALK @ i-city Shah Alam

Berjalan diatas salji...bestnya..
Seperti yang dijanjikan pada anak -anak ,cuti public holiday hari ni tak dilepaskan begitu saja...kami sekeluarga berkunjung ke Snowalk @ I-city Shah Alam. Berdasarkan pengalaman saya yang mengunjungi tempat ini minggu lepas, jadi kali ini kami datang waktu tengahhari sekitar jam 12nn..Sebab apa..??? Kelebihannya datang snowalk pada waktu ini ialah....
- Caj parking murah jer...per entry RM 1 ...
- Pengunjung tak ramai...senang jalan2 dalam snowalk..tangkap gambar pun tak de sapa ganggu.
- Parking dekat dan senang...coz banyak parking kosong
- Bayaran masuk Snowalk lebih murah...Cuma RM 20 dewasa jika sebelum pukul 6pm. Selepas 6pm Rm 25
  tetapi bagi sesiapa yang mempunyai mastercard anda boleh dapat harga yang lebih murah iaitu RM30 saja untuk 2 orang dewasa dan RM25 untuk 2 orang kanak-kanak.

Saya sekeluarga - 2 dewasa dan 4 kanak-kanak cuma RM 80.00 saja...memang berbaloi coz klu nak pegi oversea utk nak bermain salji tak der la harga tu kan....
dalam rumah ais...sejukkk...

binaan daripada bongkah ais

dalam iglu...rumah eskimo

main-main salji...bestnya...
Sedikit Info berkenaan Snowalk....
Taman tema Snowalk di I-City, Shah Alam telah pun dirasmikan pembukaannya pada 25 Disember 2010. Ianya merupakan taman tema salji terbesar di Malaysia dan bernilai RM20 juta.
Antara tarikan utama bagi pengunjung Snowalk ialah iglu, istana, kapal dan jambatan gantung yang diperbuat daripada salji dan diserikan dengan cahaya lampu berwarna-warni. Terdapat juga pelbagai permainan musim salji yang disediakan di Snowalk iaitu gelanggang luncur ais, keretapi, gelongsor salji dan beberapa permainan kanak-kanak.
Snowalk dibuka pada jam 10 pagi hingga 1 pagi untuk hari Isnin hingga jumaat, manakala pada jam 10 pagi hingga 2 pagi pada hari Sabtu, Ahad dan cuti umum. Taman tema ini sesuai untuk dikunjungi oleh semua golongan umur dan keluarga.
tarikan akan datang di i-city.....eye on malaysia.

Monday, December 12, 2011

i-City @ Shah Alam




Last week, saya bersama famili berkesempatan berkunjung ke pusat percutian keluarga I-City @ Shah Alam.
Pusat percutian moden yang dibangunkan oleh kerajaan negeri Selangor ini terletak berdekatan dengan Uitm Shah Alam dan Pusat bandar Seksyen 7 Shah Alam.

Taman yang dipenuhi dengan pokok lampu berwarna warni
Taman yang dipenuhi dengan pokok-pokok lampu yang berwarna warni ini cukup mengujakan para pengunjungnya. Pokok-pokok yang pelbagai warna dan bentuk dapat dilihat disini. Walaubagaimanapun sewaktu kunjungan saya di i-city @ shah alam ini, pengunjung yang terlalu ramai menghadkan pergerakan saya & famili. Tak de tempat untuk duduk berehat dan keadaan sekitar yang agak lembab selepas hujan menyebabkan ketidakselesaan kami sekeluarga.


Snowalk yang menarik minat anak-anak
Tempat yang menarik minat anak-anak saya ialah SNOWALK.. Rumah salji..Memang menarik tetapi pengunjung yang terlalu ramai menimbulkan ketidakselesaan pada saya untuk masuk ke snowalk ini. Jadi... janji dibuat kepada anak-anak untuk datang lagi ke snowalk ini....bila...??...tunggu..?? Apa nak risau...kami pun bukannya tinggal jauh sangat dari I-City...
Bila dah berjanji ...apa lagi jom balikkk....nanti kami datang lagi ye...
Untuk makluman semua...masuk ke i-city ni tak dikenakan bayaran..cuma bila naik kereta caj per entry ialah RM10 bila masuk dari 6pm - 6 am. walaupun seminit jer masuk...nak untung  datang  la ramai-ramai ke I-city dengan berkongsi kereta...Klu nak murah lagi caj parking RM1 bila masuk dari 6am - 6pm..tapi tak dapat la tengok lampu...he..he..
Next week mesti kena datang lagi...coz dah janji dengan anak-anak nak masuk snowalk....mmph....

Thursday, November 10, 2011

ZAFARAN- HERBA YANG BANYAK KHASIATNYA


Tahukah anda apa itu ZAFARAN ??
Mungkin anda biasa dengar atau pernah berjumpa produk zafaran @ saffron yang telah diproses menjadi serbuk atau air zafaran. Air Zafaran pula mungkin telah ditambah dengan doa-doa sampingan. Tapi apa yang anda takut untuk mencubanya...??  
MAHAL..?? Mungkin sebotol air zafaran 250 ml mencecah harga RM10.00 - RM 20.00.

Kini anda tidak perlu lagi beli dengan harga mahal malah anda boleh buat sendiri Air anda. Cuma masukkan 6 stigma bunga zafaran kedalam 500ml Air yang ditapis dan Air Zafaran telahpun tersedia untuk anda.Kosnya cuma RM 1 sahaja. Lebih afdal jika anda bacakan surah Yassin atau doa-doa pilihan kedalam Air Zafaran tersebut. Niatkan apa yang dihajati seperti untuk kecergasan minda anak anda atau supaya apa yang anak anak anda pelajari mudah difahami @ dihafal.

Tentang Zafaran @ saffron.....
Zafaran @ saffron ialah sejenis bunga yang paling berharga dan mempunyai banyak khasiat serta terkenal dengan kegunaannya dalam bidang perubatan. Bunga Zafaran mempunyai 3 kelopak bunga dan 3 kelopak daun berwarna ungu. Filamen Zafaran adalah stigma kering dari bunga Zafaran. Setiap bunga tersebut hanya mempunyai 3 filamen stigma sahaja. Zafaran merupakan rempahan yang termahal di dunia dan harga Zafaran boleh mencecah sehingga RM 23,000 sekilogram.
Dalam kitab-kitab perubatan Islam, terlalu banyak memperkatakan tentang khasiat Zafaran dan juga perubatan Moden Barat. Zafaran dikatakan kaya dengan vitamin B1 & B2 (Riboflavin & Tiamin). Ianya dapat membantu proses penghadaman, menguatkan ingatan, merawat anemia, mengawal tekanan darah & kolestrol, mengurangkan risiko serangan jantung, mengurangkan keletihan, sembelit, bisa-bisa sendi, sedatif & juga peransang tenaga batin.
Pengambilan secara tetap minuman ini pada setiap hari akan membolehkan tubuh membina daya tahan menghadapi pelbagai penyakit.

Zafaran Asli dari Iran ini anda boleh beli dengan harga borong disini...Ia adalah 100% stigma bunga Zafaran...bukannya serbuk atau lain-lain bentuk.
Anda beli satu pek = RM 25
2 pek = RM 40
4 pek = RM 76
6 pek = RM 108
12 pek = RM 200
24 pek = RM 360

BELIAN DENGAN HARGA BORONG....LEBIH JIMAT...
HUBUNGI SEKARANG...SYAMSGOLD    012-2622 234.

Sunday, October 23, 2011

MUSIM KENDURI AKAN TIBA - APA GOODIES ISTIMEWA ANDA?

Tinggal lagi beberapa minggu musim cuti persekolahan akan menjelang. Maka pada waktu itulah ramai antara kita akan menjalankan Walimatul Urus ataupun Majlis kenduri perkahwinan anak-anak mahupun saudara. Tak ketinggalan juga kepada yang akan menghadiri majlis menyambut menantu atau pertunangan.

Sudahkah anda bersedia dengan cenderahati @ goodies yang akan diberikan kepada para tetamu atau anda masih memikirkan perkara tersebut.

Pastinya anda inginkan kelainan pada Majlis istimewa anda tersebut....
Disini saya ingin cadangkan kepada anda ,BARLEY PEANUT CANDY  @ COFFEE PEANUT CANDY... Goodies istimewa yang boleh diberikan pada majlis anda nanti.

SESUATU YANG ADA KELAINAN PADA MAJLIS ISTIMEWA ANDA......

Anda boleh masukkan kedalam bungkusan sebanyak 4-5 pcs Peanut Candy untuk setiap tetamu anda.Kosnya hanya sekitar RM 1 - RM 1.50 untuk seorang tetamu.

Sekiranya anda mempunyai tetamu seramai 1000 orang ,kos keseluruhan goodies untuk tetamu anda hanyalah sebanyak RM 1000 - RM1500 shj.



Biasanya apa yang anda dapat lihat dimajlis kenduri ialah pemberian goodies seperti gula-gula,kuih bahulu, kerepek,kek cawan,telor dan sbgnya...biasa je kan...tiada kelainan ....tiada apa-apa yg istimewa.
JADI...Apa kata anda tukarkan perkara yang biasa itu menjadi sesuatu yang istimewa yang diingati oleh anda dan tetamu anda selamanya.


Bagi para tetamu yang lebih istimewa atau VVIP anda boleh buatkan bungkusan lebih istemewa seperti ini..


Anda boleh masukkan 15 pcs Barley Peanut Candy didalam bekas bujur ini dengan ditambah decor dari kreatif tangan anda sendiri...hebat bukan..?? Pastinya tetamu VVIP anda akan mengingati majlis anda ini sebagai sesuatu yang istimewa bagi dirinya.



Atau anda boleh buatkan pilihan bekas seperti ini...Empat segi tepat...OK juga kan....?? Ada sekumtum bunga kecil dan juga ada stiker nama majlis perkahwinan dan nama pengantinnya.....mmmphh..bestnya...

Apa tunggu lagi..order peanut candy anda sekarang dan anda boleh start buat decor untuk majlis istimewa anda nanti...


HUBUNGI ; SYAMS-GOLD     012-2622 234.   24jam...365hari....X de cuti untuk perkhidmatan yang terbaik untuk anda semua..

Tuesday, September 13, 2011

PELABURAN EMAS PASTI MENGUNTUNGKAN ANDA

Ketahui Rahsia Bagaimana Memulakan Pelaburan Emas Anda Sekarang, Tidak Kira Anda Seorang Pelajar, Pekerja Mahupun Seorang Pesara....

Amaran! Anda memang WAJIB mengetahui rahsia ini kerana keadaan ekonomi dunia kini tidak stabil, berlakunya penyusutan nilai Dolar Amerika, dan juga kenaikan inflasi...

Adakah anda sedar akan REALITI yang berlaku pada diri anda???

Setiap hari anda rungsing memikirkan wang simpanan untuk masa depan anda seperti KWSP, koperasi, ASB dan lain-lain tak mencukupi terutamanya selepas anda bersara kelak. Anda bertanya pada diri anda sendiri ” Adakah aku perlu bekerja lagi selepas persaraan aku?”
Anda ingin berniaga untuk menambah pendapatan, tetapi anda rasa anda tidak akan berjaya? Dan paling dirisaukan adalah HILANG MODAL! Di tambah lagi dengan anda sememangnya tidak mahir dalam selok – belok perniagaan. Tahukah anda bahawa ini akan meningkatkan lagi RISIKO anda untuk gagal!

Sejak kebelakangan ini, gempar satu Malaysia bahawa ramai orang buat duit di internet! Anda memang teruja untuk mencubanya, tetapi anda masih ragu-ragu dan tidak yakin akan kebenarannya. Anda takut akan DITIPU! Mana tidaknya, banyak juga skim-skim penipuan cepat kaya yang turut menyelinap masuk dalam dunia buat duit online ini. Anda takut tertipu dan wang anda lesap jika tidak berhati-hati!

Anda ingin menyertai saham- saham di pasaran tetapi takut akan rugi. Dan anda juga tidak mahir mengkaji turun naik pasaran saham. Anda perlu tahu, untuk mendapat keuntungan besar dalam pelaburan berisiko tinggi ini, anda perlu melabur modal yang besar! Main saham memang benar-benar untung jika saham naik, jika saham turun pula hilang semua wang pelaburan anda! Memang tidak sanggup untuk RUGI BESAR jika pasaran jatuh terutamanya bila berlaku kegawatan ekonomi.

Anda pernah terjebak menyertai pelaburan-pelaburan skim cepat kaya seperti swisscash, skim piramid dan bermacam-macam lagi yang jelas haram dari segi syarak & undang-undang dan ternyata hanya menipu wang anda. Ini menyebabkan anda menutup peluang bagi semua peluang yang dapat membantu sumber kewangan anda walaupun ianya benar. Anda tidak sanggup terjebak buat kali kedua.

Anda memang seorang yang berminat membuat duit, tetapi malas untuk berusaha keras? Mengapa? Sudah pasti anda tidak sanggup untuk bekerja lebih masa yang bakal mengurangkan masa terluang anda bersama keluarga yang tercinta. Bagi anda, masa dan kasih sayang keluarga adalah lebih penting dari segalanya. Akan tetapi, dengan sumber kewangan yang terhad, anda tidak dapat memberikan kehidupan yang terbaik buat keluarga anda. Apakah yang patut dibuat? Adakah ”aku perlu main nombor ekor, mana tahu ada nasib boleh kaya?”

Dan bermacam-macam perkara selain tertera di atas yang merungsingkan dan memeningkan kepala anda dalam mencari wang tambahan untuk anda dan keluarga anda demi kehidupan masa sekarang dan masa depan yang terjamin.

Sekiranya anda benar-benar rungsing memikirkan permasalahan di atas, usah risau lagi! Teruskan pembacaan anda kerana sebentar lagi kami akan bongkarkan satu rahsia bagaimana anda mampu menyelesaikan semua masalah di atas hanya menggunakan EMAS. Ya, dengan EMAS. Dan anda boleh lakukannya sendiri berdasarkan panduan-panduan yang akan kami bongkarkan sebentar lagi.

Setiap masalah ada penyelesaiannya. Ya, sebenarnya EMAS mampu menjadi jalan penyelesaian TERBAIK bagi segala masalah kewangan anda!

Tahukah anda bahawa emas mampu menjamin kehidupan anda untuk masa sekarang dan juga masa hadapan? Jadi sebelum saya membongkarnya mari kita lihat dengan lebih dekat akan apa itu emas.

Emas adalah bahan logam yang amat tinggi nilainya tidak akan jatuh dimakan inflasi. Emas merupakan logam yang lengai. Ia tidak bertindak balas dengan bahan-bahan lain. Dalam industri pembuatan, emas digunakan sebagai pemangkin kerana ia adalah bebas daripada menganggu logam-logam lain. Pendek kata ia tidak bertindak balas dengan logam-logam lain. Sifat emas yang inilah menyebabkan ia begitu berguna dan berharga dalam industri pembuatan. Yang menariknya, sehingga sekarang masih belum ada lagi saintis yang mampu membuat emas.
Kebanyakan kita hanya mengetahui emas hanya sebagai bahan perhiasan semata-mata. Bila ada barang kemas, apa yang kita tahu adalah jual, gadai dan beli semula. Dan ramai juga golongan wanita kita berlumba-lumba mengumpulkan emas demi menunjukkan kemampuan dan kehebatan kewangan mereka. Yang sakitnya adalah, poket suami mereka! Sehinggakan ada yang sanggup berhutang untuk memiliki barang kemas. Bila wang tiada, mulalah emas yang asalnya dibeli dengan harga yang mahal dijual dengan harga yang lebih rendah ataupun anda mendapat keuntungan yang sedikit apabila dijual atau digadai di tokey-tokey pajak gadai. Inilah sering dialami oleh kebanyakan dari masyarakat kita terutamanya kaum Melayu.

Bukan maksud saya bahawa anda tidak perlu memakaikan emas pada kaum isteri, tetapi anda perlu tahu bagaimana caranya. Dengan barang kemas di tubuh wanita, sebenarnya ianya boleh dimanipulasikan dengan lebih efisyen dan bermanfaat. Sebenarnya, dengan emas, kita mampu menambah sumber kewangan kita jika kita tahu caranya. Bukan barang kemas saja tetapi berbagai-bagai bentuk/jenis emas yang boleh dijadikan sumber kekayaan kita pada masa sekarang dan juga pada masa hadapan. Bagaimana caranya? Caranya tidak lain tidak bukan adalah dengan pelaburan emas.

6 SEBAB UTAMA KENAPA ANDA PATUT MELABUR DENGAN EMAS!

Trend kenaikan harga emas adalah sentiasa menaik. Dalam masa sebulan ianya boleh naik sehingga 5%. Pernah dicatatkan, harga emas naik 33.3% dalam tempoh setahun 2006 -2007. Sekiranya anda beli 100gram emas dengan RM100 per gram pada Jan 2006, iaitu RM10,000. Apabila anda menjualnya pada Jan 2007, anda akan mendapat RM 13,300. Maknanya anda untung RM3,300 hanya dalam setahun. Tidakkah ianya sangat lumayan ?
Pelaburan emas amat tinggi pulangannya berbanding pelaburan ASB. ASB biasanya memberikan pulangan 8-10% setahun. Akan tetapi pulangan emas adalah 50 -100% lebih lumayan daripada ASB.
Harga minyak naik – harga emas akan naik. Apabila minyak naik, semua harga barang akan naik termasuk emas. Jika anda membeli emas sekarang, anda akan mendapat keuntungan lumayan pada masa kenaikan harga minyak ini. Dan anda perlu ingat juga bahawa emas tidak dipengaruhi oleh INFLASI.

Terdapat beberapa cara anda boleh mendapat keuntungan melalui emas. Kebanyakan daripada kita tahu emas hanyalah barang kemas. Tahukan anda dengan hanya bergantung kepada barang kemas, keuntungan yang diperolehi selepas menjualnya tidaklah seberapa besar, tapi masih menguntungkan. 

Diiktiraf oleh sistem kewangan Malaysia di mana Bank Negara sendiri memainkan peranan besar dalam menyedarkan kepentingan pelaburan emas ini kepada orang ramai. Sudah tentu ianya sah di sisi undang-undang dan juga halal dari segi Hukum Syariah.

Terdapat banyak kemudahan di mana bank-bank utama di Malaysia seperti Maybank, Public Bank ,Ar Rajhi Bank, Kuwait Bank yang menyediakan skim pelaburan emas sebagai pelaburan orang ramai.


FAKTA: Emas tidak boleh dimanipulasikan.

Ya! Salah satu keistimewaan emas ialah ia sukar diperoleh dan tidak boleh dicipta. Justeru itu ia tidak boleh dimanipulasikan. Kuantitinya tidak boleh ditambah dengan mudah. Ini menyebabkan emas sentiasa bernilai.

Ini berbeza sekali dengan wang kertas. Ia boleh dicetak sesuka hati oleh pemerintah. Jika jumlah cetakan terlalu tinggi, maka nilainya akan menurun. Kenaikan harga barang yang menggila akan berlaku. Ia dipanggil hyperinflasi. Jika nilai wang kertas jatuh dengan teruk, wang kertas tersebut akan terus ditolak oleh rakyat.

Sejarah telah membuktikan sistem wang kertas akan gagal. Terdapat banyak bukti kegagalan wang kertas di dalam sejarah tamadun manusia. 
 
Di antara kisah kegagalan wang kertas yang pernah berlaku adalah:

Kerajaan Perancis –tahun 1715
Republik Weimer Jerman - 1922-1923
Hungary 1945-1946
Chile 1971-1981
Peru 1988-1991
Angola 1991 – 1999
Yugoslavia 1992-1995
Belarus 1994-2002
Kerajaan Mexico – pada tahun 1994
Kerajaan Argentina – pada tahun 2001
Zimbabwe 2000-2009

TERNYATA Pelaburan emas adalah satu pelaburan yang amat menguntungkan!

Tahukah anda? bahawa ramai rakyat Malaysia terutamanya golongan yang bekerja makan gaji semakin tertekan hidup mereka berikutan peningkatan perbelanjaan harian. Mereka merasakan gaji yang diperolehi adalah tidak cukup sama sekali. Mana tidaknya, setiap kali dapat gaji, semua hutang perlu dijelaskan. Hutang kereta, hutang rumah, pinjaman belajar dan bermacam-macam hutang lagi terpaksa dilangsaikan. Sebenarnya mereka ingin berusaha menambahkan pendapatan tetapi mereka sibuk dengan kerja! Jadi mereka memerlukan satu ilmu/panduan khusus yang tidak memerlukan mereka membuat kerja tambahan, tidak perlu keja lebih masa dan yang penting mereka boleh meneruskan jadual kehidupan mereka seperti biasa. Oleh itu, emas memang patut dijadikan sebagai jalan penyelesaian bagi masalah kewangan ini.

Jika dibincangkan melalui kontek pelaburan, kita haruslah mencari sesuatu pelaburan yang menguntungkan, selamat dan mudah untuk dilaksanakan. Selain itu, sesuatu pelaburan itu mestilah kukuh dan stabil sepanjang masa.

Oleh yang demikian, Emas telah memenuhi kriteria-kriteria pelaburan yang diingini iaitu menguntungkan, selamat, mudah, kukuh dan stabil sepanjang zaman.

Kenapa harus biarkan emas-emas tersimpan begitu sahaja????


Tukarkan emas-emas anda tersebut menjadi sumber kekayaan anda sekarang!!
 
 HUBUNGI SEGERA SYAMSGOLD...Sinaran Emas Anda
012-2622234

credit to huza...

Wednesday, September 7, 2011

MUSIM PEPERIKSAAN TELAH TIBA DAN RAHSIA ANAK PINTAR



Tidak berapa lama lagi, musim peperiksaan akan tiba dengan bermulanya peperiksaan UPSR, diikuti dengan PMR , SPM dan STPM. Selamat maju jaya pada semua anak-anak dan adik-adik yang bakal menduduki peperiksaan tersebut. Kepada Ibubapa, inilah masanya untuk memberikan lebih tumpuan pada anak-anak anda. Kejayaan anak anda adalah simbol kejayaan ibubapanya...

SyamSGold ingin memperkenalkan Sebuah ebook yang membongkar rahsia menjadikan anak pintar cerdas bukan sahaja dari sudut intelek, malah merangkumi emosi dan rohani yang merupakan keperluan penting dalam hidup.

Ebook Rahsia Anak Pintar mendedahkan hasil kajian-kajian Barat dan panduan pendidikan anak berasaskan amalan Ilmuan Islam terdahulu yang telah mengungguli dunia.

Kandungan Ebook Rahsia Anak Pintar mengenengahkan amalan-amalan yang perlu dilakukan oleh ibu bapa sewaktu anak di dalam kandungan sehingga anak-anak di peringkat remaja bagi meningkatkan kecerdasan minda mereka.

SILA KLIK DIBAWAH.



Layari :  http://www.rahsiaanakpintar.com/index.php?ref=asraz74

Sunday, September 4, 2011

JUALAN PEANUT CANDY BEROPERASI SEPERTI BIASA

Bermula hari ini kami SyamSGold akan beroperasi seperti biasa selepas bercuti raya selama seminggu. Jualan Barley Peanut Candy, Coffee dan Sasame Peanut Candy, begitu juga dengan pelaburan Emas Public Gold...Dinar Emas , Gold Bar dan juga Silver. Anda boleh  miliki kesemua barang yang dihajati secara mudah dengan harga borong dan murah hanya dari SyamSGold....

Keistimewaan SyamSGold ...
1. Boleh membuat urusan jual beli 7 hari seminggu....365 hari setahun...walaupun bercuti urusan jual beli secara online.mudah dan cepat.
2. Mengekalkan harga dengan harga borong sejak perniagaan dimulakan sehingga sekarang  khasnya untuk Peanut Candy.
3. Anda tidak perlu risau dengan identiti SyamSGold....kerana gambar yg ada dalam blog ini...itulah GM SyamSGold.
4. Semua maklumat yang terkandung dalam blog ini...adalah benar belaka..rujuk page " pengesahan".
5. Boleh rujuk dan mendapatkan maklumat tambahan secara percuma dari GM SyamSGold.




Friday, August 26, 2011

SALAM AIDILFITRI UNTUK SEMUA

TIADA HARI SEINDAH JUMAAT,
TIADA KATA SEINDAH ZIKIR,
TIADA IBADAH SEINDAH SOLAT,
TIADA BULAN SEINDAH RAMADHAN,
TIADA KEJAYAAN SEINDAH SYAWAL, 

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL FITRI
KEPADA SEMUA PELANGGAN SYAMSGOLD DAN TAK LUPA JUGA PENGUNJUNG BLOG INI.

DIHARAPKAN AGAR SYAWAL YANG BAKAL MENJELANG
MERUPAKAN  HARI YANG PENUH 
BERMAKNA BUAT KALIAN DAN
TEMPUHI DUGAAN YANG MENDATANG
DENGAN PENUH KESABARAN DAN KETAKWAAN.
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 


MAAF ZAHIR & BATIN

DAN

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN 
YANG KE 54.
MERDEKA....MERDEKA.....MERDEKA..!!!

IKHLAS DARI

Friday, August 12, 2011

PROMOSI RAYA PEANUT CANDY..HARGA TERMURAH DIPASARAN

Bermula hari ini sehingga 25 Ogos 2011...SYAMS-GOLD menawarkan promosi hebat sempena bulan Ramadhan dan sambutan hari raya 2011 yang tidak berapa lama lagi. Harga promosi bagi Barley peanut candy, Coffee Peanut Candy dan Sesame Peanut Candy dengan harga yang termurah di pasaran sekarang.

Harga promosi ini hanya sah bagi tempoh yang dinyatakan diatas sahaja...semua harga yang dinyatakan dibawah tidak termasuk harga pengeposan. Walaubagaimanapun harga pos yang ditawarkan cukup minima dan murah ...pos terus ke alamat rumah anda.
Penghantaran percuma kepada anda yang berada dikawasan-kawasan berikut iaitu ;-
- Seluruh Kawasan Shah Alam
- Summit USJ
- Klang
- Port klang
HARGA TAWARAN TERMURAH DI PASARAN ..
PROMOSI RAYA MERDEKA

2 KOTAK (20 KG) = RM 450  
3 KOTAK (30 KG) = RM 650
5 KOTAK (50 KG) = RM 1070
7 KOTAK (70 KG) = RM 1470
JANGAN TUNGGU LAGI...SEMENTARA STOK MASIH ADA...!!
Harga Borong yang terhebat dan pasti menggegarkan....

CALL SEKARANG = 012-2622234 (SYAMS)

Saturday, July 30, 2011

PROMOSI SEMPENA RAYA - HARGA RUNTUH UNTUK SEMUA

Tinggal 2 hari lagi umat Islam akan menempuhi bulan Ramadhan Al Mubarak. SYAMS GOLD mengambil kesempatan ini mengucapkan Salam Ramadhan Al Mubarak kepada semua pelanggan dan pengunjung blog SYAMSGOLD.....semoga kalian menempuhi bulan yang mulia ini dengan tabah dan lebih bermakna dari tahun-tahun sebelum ini.Insyaallah...
Sempena bulan puasa dan raya ini juga SYAMSGOLD menawarkan harga PROMOSI yang cukup memberi kejutan kepada semua....PROMOSI DENGAN HARGA RUNTUH bagi BARLEY PEANUT CANDY..
Pastinya harga yang cukup murah dan rendah dipasaran waktu kini..Hanya sah untuk promosi raya tahun 2011. 

HARGA PROMOSI SEMPENA HARI PERAYAAN :-
15 kotak ( 150kg) =RM 3000 (RM 20 sekilo). 
*Harga yang termurah dipasaran.


Lain-lain harga seperti dibawah:-
1 kotak (10kg) = RM 230
3 kotak (30kg) = RM 660
7 kotak (70kg) = RM 1470

JADI....Apa tunggu lagi......CALL 012-2622234.

Friday, July 1, 2011

PEANUT CANDY - PENGEDAR DIPERLUKAN

SyamSGold sebagai pemborong dan pembekal Peanut Candy mengalu-alukan sesiapa sahaja menjadi pengedar atau jurujual Peanut candy secara mudah...tidak memerlukan modal yang tinggi dan tiada minimun jualan bulanan. Anda cuma bermodalkan 6 kg peanut candy = rm 138.00 dan anda terus boleh jual dengan harga pasaran sekarang iaitu rm 35/kg.

MODAL ANDA = Rm 23 /kg     ANDA JUAL = Rm 35/kg
6 kg anda beli = RM 138
6 kg anda jual = RM 210

KEUNTUNGAN ANDA = RM 72
Keuntungan secara mudah, tidak memerlukan penajaan, maintain bulanan dan pastinya masih kurang saingan jualan ditempat anda.....fikir-fikirkanlah...

Lagi banyak anda ambil...maka lagi banyak keuntungan yang anda dapat...
maksudnya lagi banyak anda beli dengan saya maka harganya semakin berkurangan.

HARGA BORONG YANG DITAWARKAN KEPADA SEMUA PENGEDAR PEANUT CANDY.
6 KG = ANDA BELI DENGAN HARGA RM 23/KG.
30 KG = ANDA BELI DENGAN HARGA RM 22/KG.
70 KG = ANDA BELI DENGAN HARGA RM 21/KG.

BUAT KEPUTUSAN SEGERA...JADILAH PENGEDAR PEANUT CANDY DITEMPAT ANDA SEBELUM ORANG LAIN MENDAHULUI  ANDA..
PEANUT CANDY....SNACKS KEGEMARAN RAMAI....TUA MUDA MISKIN DAN KAYA...pasti meminatinya.....

Friday, June 17, 2011

RIZAB EMAS NEGARA DI DUNIA

Diatas merupakan Rizab Emas bagi 
negara-negara di dunia. 
Lihat US menduduki tempat pertama 
dengan 8133.5 tonnes manakala Malaysia 
pula menduduki tempat ke 45 
dengan 36.3 tonnes.

Monday, June 13, 2011

ASB VS GOLD.....HUKUMNYA.....

SyamSGold telahpun menuliskan tentang ASB pada beberapa entri yang lepas..tetapi itu dari sudut material. Pada entri kali ini SyamSGold ingin mengutarakan tentang HUKUM pelaburan ASB dan juga EMAS....
anda tahu..?? kalau anda sudah tahu...ini sebagai renungan semata-mata yer....

HUKUMNYA TIDAK HALAL 
VS
HALAL DAN SAH JIKA IANYA EMAS FIZIKAL DAN TIDAK DIGUNAKAN UNTUK AKTIVITI RIBA   
Kenapa ASB dikatakan TIDAK HALAL..??
Mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri Selangor Kali 2/2011 yang bersidang pada 12hb. April 2011M bersamaan 8 Jumadal Ula 1432H telah bersetuju memutuskan bahawa Pelaburan Amanah Saham Nasional (ASN), Amanah Saham Bumiputera (ASB) dan seumpamanya adalah tidak halal. Hal ini kerana ia masih belum menepati hukum syarak dengan alasan seperti berikut:
Skim Amanah Saham Nasional (ASN) dan Amanah Saham Bumiputra (ASB) secara jelas terlibat dalam aktiviti pelaburan yang bercampur-campur antara patuh syariah dan tidak patuh syariah sebahagian besarnya adalah daripada sektor kewangan konvensional.
Lihat surat dibawah.....
Surat dari Jabatan Mufti Negeri Selangor...sumber blog islamituindah

Walaupun pelaburan EMAS dikatakan HALAL dan SAH tetapi ada beberapa syarat supaya ianya tetap HALAL contohnya....
 - Anda beli emas mestilah dapat emas...jangan pula buat pelaburan emas seperti beli emas tapi cuma dapat buku akaunnya jer....emasnya tiada....
- Jangan pula menggunakan Emas itu sebagai aktiviti riba
- D.L.L.

                                                                               
                                                                                 BY


Sunday, June 12, 2011

MEE UDANG KUALA SEPETANG

Pada 3 hari yang lepas saya berkesempatan mengunjungi salah satu restoran mee udang di Kuala Sepetang.Terdapat beberapa restoran mee udang disini seperti Mak Su mee udang , Pak Hasim mee udang , Mak Jah mee udang dan lain-lain. Saya telah mengunjungi restoran Mak Jah mee udang yang memang popular di sini.
Sepinggan Mee Udang seperti diatas ;RM7.00
Mee Udang Special ; RM 11.00
MAHAL...???  Tak juga coz rasanya memang berbaloi...udangnya banyakkkk....puas makan udang bro...

KOTA BHARU BANDARAYA ISLAM

Perjalanan saya dari Kuala Terengganu ke Kota Bharu iaitu kira-kira 165 km telah mengambil masa lebih kurang 2 jam 45 min. Perjalanan yang santai...tak terlalu pecut..tak terlalu perlahan. Pada mulanya...hajat ingin melalui jalan pantai tetapi telah diberi tunjuk arah yang salah oleh seorang rakan menyebabkan saya hanya melalui jalan kampung (jln besut).
Tiba jer di Kota Bharu..Kelainan dapat dirasai walaupun kedudukan muka bumi dan sosio ekonomi penduduk KB dan KT adalah sama. Yang paling menarik dan paling dikagumi ialah cara perniagaan pasar malam disekitar Kota Bharu. Apabila tiba jer AZAN berkumandang, semua urusniaga dihentikan secara spontan tanpa ada apa-apa arahan dari pihak berkuasa @ adanya penguatkuasaan..Inilah dinamakan cara hidup penduduk disebuah bandaraya islam.
Masjid Muhammadi Kota Bharu merupakan masjid ditengah-tengah Bandaraya KB. Program agama yang cukup padat dimasjid ini menjadikannya sebuah masjid yang cukup terkenal dikalangan orang-orang yang meminati pengajian ilmu agama.
Tetapi..AWAS kepada musafir-musafir yang mengunjungi bandaraya KB ini, pastikan meter parkir anda sentiasa dimasukkan duit yang mencukupi kerana penguatkuasa untuk saman parking cukup aktif di bandaraya ini tak kira siang ataupun malam.

Thursday, June 9, 2011

MASJID KRISTAL DAN BATU BERSURAT TERENGGANU

Kesempatan pertama saya ke Masjid Kristal ,Kuala Terengganu pada beberapa hari yang lepas walaupun masjid ini telah dibuka secara rasmi kepada orang ramai pada 8 Februari 2008. Masjid Kristal merupakan sebuah masjid yang terletak dalam kawasan pelancongan Taman Tamadun Islam di Pulau Wan Man, Terengganu.

Pada pandangan saya masjid ini cukup menarik dengan seni rekaannya dan kawasan sekitarnya.Semasa lawatan saya terdapat satu program huffaz diadakan kepada anak-anak sekolah agama di Masjid Kristal ini. Pelancong dari dalam dan luar negara juga ramai yang mengunjungi Masjid ini.


Masjid ini dibina daripada kaca dan keluli, masjid pintar pertama di Malaysia dan mempunyai keluasan 2,146 meter persegi. Masjid ini boleh memuatkan 700 jemaah pada satu-satu masa dan dilengkapi dengan prasarana teknologi maklumat dan liputan WiFi yang membolehkan pengunjung menggunakan kemudahan akses internet bagi membaca Al Quran elektronik.

Selain dari Masjid Kristal, Masjid Tengku Tengah Zaharah juga menarik perhatian saya dan keluarga. Masjid ini juga dikenali sebagai Masjid Terapung. Saya telah beberapa kali melawat dan bersembahyang di Masid Terapung ini. Walaubagaimanapun kawasan sekitarnya banyak perubahan telah dibuat. Pantai yang dahulunya berdekatan dengan masjid ini telah ditambak menjadikan taman rekreasi....

Lagi satu yang menarik minat saya di Kuala terengganu ini ialah tentang Batu Bersuratnya...terdapat satu replika Batu Bersurat di tengah-tengah bandar Kuala terengganu.
Hari ini dalam sejarah.....Batu Bersurat telah dijumpai pada 1887 di kawasan Padang Tara, di tepi Sungai tara, di Kampong Buluh, Kuala Berang, Hulu Terengganu. Batu ini bertulis di dalam bahasa Melayu dengan tulisan jawi yang bertarikh 702 Hijrah. Tulisan pada Batu ini menerangkan Islam sebagai agama rasmi dan hukum-hukum Islam mengenai perbuatan maksiat dan kenyataan-kenyataan palsu berserta dengan hukuman mengikut taraf seseorang.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails