Tuesday, December 13, 2011

SNOWALK @ i-city Shah Alam

Berjalan diatas salji...bestnya..
Seperti yang dijanjikan pada anak -anak ,cuti public holiday hari ni tak dilepaskan begitu saja...kami sekeluarga berkunjung ke Snowalk @ I-city Shah Alam. Berdasarkan pengalaman saya yang mengunjungi tempat ini minggu lepas, jadi kali ini kami datang waktu tengahhari sekitar jam 12nn..Sebab apa..??? Kelebihannya datang snowalk pada waktu ini ialah....
- Caj parking murah jer...per entry RM 1 ...
- Pengunjung tak ramai...senang jalan2 dalam snowalk..tangkap gambar pun tak de sapa ganggu.
- Parking dekat dan senang...coz banyak parking kosong
- Bayaran masuk Snowalk lebih murah...Cuma RM 20 dewasa jika sebelum pukul 6pm. Selepas 6pm Rm 25
  tetapi bagi sesiapa yang mempunyai mastercard anda boleh dapat harga yang lebih murah iaitu RM30 saja untuk 2 orang dewasa dan RM25 untuk 2 orang kanak-kanak.

Saya sekeluarga - 2 dewasa dan 4 kanak-kanak cuma RM 80.00 saja...memang berbaloi coz klu nak pegi oversea utk nak bermain salji tak der la harga tu kan....
dalam rumah ais...sejukkk...

binaan daripada bongkah ais

dalam iglu...rumah eskimo

main-main salji...bestnya...
Sedikit Info berkenaan Snowalk....
Taman tema Snowalk di I-City, Shah Alam telah pun dirasmikan pembukaannya pada 25 Disember 2010. Ianya merupakan taman tema salji terbesar di Malaysia dan bernilai RM20 juta.
Antara tarikan utama bagi pengunjung Snowalk ialah iglu, istana, kapal dan jambatan gantung yang diperbuat daripada salji dan diserikan dengan cahaya lampu berwarna-warni. Terdapat juga pelbagai permainan musim salji yang disediakan di Snowalk iaitu gelanggang luncur ais, keretapi, gelongsor salji dan beberapa permainan kanak-kanak.
Snowalk dibuka pada jam 10 pagi hingga 1 pagi untuk hari Isnin hingga jumaat, manakala pada jam 10 pagi hingga 2 pagi pada hari Sabtu, Ahad dan cuti umum. Taman tema ini sesuai untuk dikunjungi oleh semua golongan umur dan keluarga.
tarikan akan datang di i-city.....eye on malaysia.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails