Wednesday, February 9, 2011

TAMATNYA RIWAYAT SEEKOR IKAN AROWANA......

Entri kali ini saya nak menceritakan sedikit cerita sedih tentang AROWANA saya yang telah dipelihara sejak 5 tahun lepas...dan akhirnya hari ni arowana ni dah GOL....#$%&.....Beberapa hari lepas Arowana ni moyok semacam jer....dan saya mengagak....ikan ini sakit kot..!!
Memang ler perut ikan ni kembung semacam jer....Saya pun pergi la ke kedai ikan menanyakan ubat-ubat yang diperlukan....
Tiba-tiba semalam Arowana ni dah tunggang terbalik....dan hari ni ajalnya pun tiba....mungkin dah tua kot..!!
Perasaan ingin tahu pun ada kenapa perut ikan ni buncit...jadi saya pun buat post mortem.....
Apa agaknya dalam perut ikan Arowana ni...???
- cacing...??? (spt yg dikatakan oleh tokey cina ikan....)
- taik.....????
- makanan dier...???? ....
Rupa-rupanya.....TELUR IKAN.....adala dlm berpuluh-puluh biji.....
tak sangka pula saya ikan ni boleh bertelur.....mmph...

OK...kita tinggalkan cerita Arowana saya tu....dan kenapa saya post kan cerita tentang arowana..???
Jawapannya....AROWANA pun macam EMAS juga....
Ada Golden Arowana  .....ada Silver Arowana.....eh...eh....sama plak....
Kalau beli Golden Arowana memang harganya sangat mahal....berpuluh-puluh ribu seekor.....macam EMAS
tapi kalau Silver Arowana....murah la sikit...macam beli DIRHAM...

lepas ni boleh la panggil AROWANA DIRHAM....ha...ha...ha.....
apapun  saya still minat GOLDEN AROWANA...... 
EMAS ....Sinaran & Keunggulannya pasti diingati.... 






No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails