Wednesday, July 21, 2010

EMAS.....BERHARGA ATAU TIDAK ???

Emas....emas....emas.....perkataan yang kerap kali diucapkan oleh kaum wanita suatu ketika dahulu..tapi sekarang tidak lagi..nampaknya tren sudah berubah.kaum wanita bukan lagi mendominasikan perbualan berkisar berkenaan emas ini malah kaum lelaki makin hebat memperkatakan tentang emas ini.
Dimana-mana saja sekarang ini...kaum lelaki telah pun memperkatakan tentang emas ini...."Bro..emas dah naik la....bestnya"....ada juga berkata....."alamak...nyesal tak beli mas ni awal2..".
Mana tidaknya....kehanyatan Public Gold/dinar telah melanda semua orang...termasuk la saya..
Dulu ingatkan...ada banyak duit dalam Bank @ ASB kira dah OK la tu...tahun2 dapat dividen tp rupa-rupanya byk lg cara nak memanipulasikan kewangan kita supaya lebih cepat kaya tanpa masuk MLM....dan sebagainya.
Beli emas....dapatnya emas la....realitinya emas ini mmg berharga...coz dulu dalam tahun 1980 an mak saya ada beli gelang mas dengan harga cuma RM500 dan baru-baru ini dia jualkan gelang itu dengan harga lebih RM10 ,000.00.
Fuhh...mmg berharga...macam jual tanah plak...bezanya beli tanah modalnya besar tp beli mas modalnya boleh diatur....sebulan boleh beli 1 dinar...12 bulan dpt 12 dinar....568 X 12 = RM6816.00. Simpan 2 tahun....insyaallah dapat jual dgn harga kenaikan 40% keatas(mcm tahun2 lepas la...)
Untungnya....kiralah sendiri bro.....tak disangkal lagi....
Jadi siapa2 nak beli dan jual emas bolehla contact saya...keikhlasan lebih penting dari keuntungan...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails