Thursday, November 10, 2011

ZAFARAN- HERBA YANG BANYAK KHASIATNYA


Tahukah anda apa itu ZAFARAN ??
Mungkin anda biasa dengar atau pernah berjumpa produk zafaran @ saffron yang telah diproses menjadi serbuk atau air zafaran. Air Zafaran pula mungkin telah ditambah dengan doa-doa sampingan. Tapi apa yang anda takut untuk mencubanya...??  
MAHAL..?? Mungkin sebotol air zafaran 250 ml mencecah harga RM10.00 - RM 20.00.

Kini anda tidak perlu lagi beli dengan harga mahal malah anda boleh buat sendiri Air anda. Cuma masukkan 6 stigma bunga zafaran kedalam 500ml Air yang ditapis dan Air Zafaran telahpun tersedia untuk anda.Kosnya cuma RM 1 sahaja. Lebih afdal jika anda bacakan surah Yassin atau doa-doa pilihan kedalam Air Zafaran tersebut. Niatkan apa yang dihajati seperti untuk kecergasan minda anak anda atau supaya apa yang anak anak anda pelajari mudah difahami @ dihafal.

Tentang Zafaran @ saffron.....
Zafaran @ saffron ialah sejenis bunga yang paling berharga dan mempunyai banyak khasiat serta terkenal dengan kegunaannya dalam bidang perubatan. Bunga Zafaran mempunyai 3 kelopak bunga dan 3 kelopak daun berwarna ungu. Filamen Zafaran adalah stigma kering dari bunga Zafaran. Setiap bunga tersebut hanya mempunyai 3 filamen stigma sahaja. Zafaran merupakan rempahan yang termahal di dunia dan harga Zafaran boleh mencecah sehingga RM 23,000 sekilogram.
Dalam kitab-kitab perubatan Islam, terlalu banyak memperkatakan tentang khasiat Zafaran dan juga perubatan Moden Barat. Zafaran dikatakan kaya dengan vitamin B1 & B2 (Riboflavin & Tiamin). Ianya dapat membantu proses penghadaman, menguatkan ingatan, merawat anemia, mengawal tekanan darah & kolestrol, mengurangkan risiko serangan jantung, mengurangkan keletihan, sembelit, bisa-bisa sendi, sedatif & juga peransang tenaga batin.
Pengambilan secara tetap minuman ini pada setiap hari akan membolehkan tubuh membina daya tahan menghadapi pelbagai penyakit.

Zafaran Asli dari Iran ini anda boleh beli dengan harga borong disini...Ia adalah 100% stigma bunga Zafaran...bukannya serbuk atau lain-lain bentuk.
Anda beli satu pek = RM 25
2 pek = RM 40
4 pek = RM 76
6 pek = RM 108
12 pek = RM 200
24 pek = RM 360

BELIAN DENGAN HARGA BORONG....LEBIH JIMAT...
HUBUNGI SEKARANG...SYAMSGOLD    012-2622 234.

6 comments:

  1. hi saffron mahala.original dari iran saya jual RM 15.00/pcs shj
    GOLDENMAN73@YAHOO.COM

    ReplyDelete
  2. saffron ini ada jenis-jenisnya...yg murah pun ada tp kualitinya...???..yang mahal pun ada,kualitinya pasti terjamin..pilihlah saffron syamsgold...kualiti yang terjamin,harga yg kompetetif...

    ReplyDelete
  3. Satu pek berapa gram beratnya?

    ReplyDelete
  4. satu pek 0.5grm....bleh tahan sebulan penggunaannya.

    ReplyDelete
  5. Ada stok lg tak..

    ReplyDelete
  6. stok ada .....sms @ whatassps 012-2622234 utk belian...tq

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails